Så kan ni bygga ut iFenix med fler funktioner

Med iFenix kan ni enkelt anpassa systemet efter just er verksamhet genom ett brett utbud av tillval. Kanske har vi släppt nya funktioner som ni missat, era behov ändrats sedan ni senast såg över våra tillval eller helt enkelt är nyfikna på vad vi kan erbjuda. Tillvalen aktiveras vid behov och prissätts separat, vilket ger full kontroll över både funktionalitet och kostnad.

iFenix affärssystem

iFenix E-handel

Med iFenix e-handel får ditt företag en komplett lösning för att vara synlig och valbar på webben. Med en webblösning direkt via iFenix slipper ni dyra integrationsprojekt mot e-handelsplattformar och CM-system då all funktionalitet finns färdigt direkt i ert affärssystem. Ni styr sortimentgrupper, artiklar och priser direkt från iFenix, och lagerstatus visas i realtid per artikel.

Pris: 3000 kr/mån/Fställe

Klarna

Klarna InStore

Med Klarna InStore tar du med dig Klarnas enkla och flexibla betalningslösningar direkt till butik. Kunden väljer själv hur de vill betala – direkt, senare eller delat – medan du får betalt direkt som vanligt. En friktionsfri köpupplevelse som stärker både försäljning och kundnöjdhet.

Pris: 400 kr/mån

Klarna

Klarna Checkout

Med Klarna Checkout får dina kunder en smidig och trygg köpupplevelse – med betalning via faktura, kort eller direktbetalning i ett och samma flöde. Det är enkelt att komma igång, fullt integrerat i din iFenix e-handel och ger dig snabbare affärer utan att kompromissa med kundens förtroende.

Pris: 400 kr/mån

Nshift

nShift Checkout

Ge dina kunder full kontroll över leveransen redan när de checkar ut på iFenix e-handel. Med nShift Checkout väljer kunden själv fraktsätt, utlämningsställe och tid – vilket ökar konverteringen och minskar supportärenden. En modern leveransupplevelse, direkt integrerad i din e-handel.

Pris: 400 kr/mån

Nshift

nShift Delivery

Hantera och spåra alla dina leveranser på ett ställe. Med nShift Delivery automatiseras fraktsedlar, utskick och spårning – oavsett transportör. Det sparar tid, minskar fel och ger en professionell leveransupplevelse hela vägen fram.

Pris: 400 kr/mån

google_my_business

Google Shopping

Få dina produkter att synas där kunderna söker – med en sömlös integration mot Google Shopping. Med vår koppling publiceras ditt sortiment automatiskt på Google, vilket ökar synligheten, driver trafik till din e-handel och ger dig nya affärsmöjligheter utan extra manuellt arbete. Enkel annonsering, maximal räckvidd.

Pris: 400 kr/mån

B2B-funktioner

Drop Down Store

Drop Down Store är en smart lösning som låter era kunder själva registrera uttag från externa lager med säker BankID-inloggning. När kunden plockar varor skapas automatiskt en färdig order i iFenix som är redo för fakturering, vilket eliminerar manuell administration och ger realtidsövervakning av lagersaldo. Kunder kan även skapa beställningar direkt från systemet. Perfekt för företag med kunder som har egna externa lager – en lösning som sparar tid och minskar administrativ börda för båda parter.

Pris: 1000 kr/mån

Sortiment

Elektroniska Hyllkantsetiketter

Spara tid och säkerställ att rätt pris alltid visas i butik med vår smidiga funktion för elektroniska hyllkantsetiketter. Etiketterna genereras automatiskt direkt från systemet – redo att skickas ut med rätt information, rätt format och vid rätt tillfälle. Enkelt, effektivt och helt integrerat.

Pris: 1000 kr/mån

Påminnelse och Inkassohantering med hjälp av Svea

Få betalt snabbare och minska administrationen med Svea inkasso – en smidig lösning för påminnelsehantering och inkasso. Tjänsten aktiveras i iFenix och sköter hela processen med rätt tonläge och full transparens. Ni behåller kontrollen, stärker kassaflödet och sparar tid.

Referenskunder iFenix e-handel

batterilagret.se e-handel affärssystem

batterilagret.se

Batterilagret, med nästan 30 butiker över hela landet erbjuder marknadens bredaste sortiment av batterier och batterirelaterade tillbehör.

www.batterilagret.se

XL-BYGG Stenvalls affärssystem e-handel

xlbyggstenvalls.se

XL-BYGG Stenvalls, en del utav XL-BYGG kedjan säljer byggmaterial på webben och i fysiska butker från Kiruna i norr till Umeå i söder.

www.xlbyggstenvalls.se

Vill du veta mer om något tillval till iFenix?

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
(Valfritt)
Låt oss veta om du har några specifika frågor (valfritt)

Varför ska jag välja iFenix e-handel?

Alltid säkerheten i fokus

  • All drift sker i vårt i egna datacenter
  • Vi har kontroll från ”ax till limpa” med drift, utveckling och support.
  • Byggt från grunden och molnbaserat sedan 2011.

Oavsett om man är ett fristående företag eller en kedja så ställer dagens förutsättningar avseende datasäkerhet väldigt höga krav. Riskerna för intrång ökar med antalet kopplingar in i företaget.

Vår filosofi är därför att samla så många som möjligt av de verksamhetskritiska funktionerna och dess data inom ett och samma system där vi kan bygga väldigt omfattande säkerhet.

Masterdata och transaktioner i ett system

Idag behöver de flesta företag både kunna lagra och löpande hantera stora mängder masterdata (produkter, leverantörer och kunder).

Vi är vana att inte bara hantera stora datamängder utan även att göra den sökbar på ett enkelt sätt för användarna.

Stora mängder masterdata i kombination med försäljning innebär i regel också många transaktioner och statistik som ska hanteras över tid, samt vid behov integreras mot andra system – något vi har lång vana av att hantera.

E-handel och affärssystem i ett

Genesis IT kan med iFenix affärssystem erbjuda en unik lösning där vi levererar ERP, POS och e-handel totalintegrerat, något som innebär att ni som användare alltid jobbar i ett och samma gränssnitt, oavsett vilken kanal ni administrerar.

Vi har helt och hållet tagit bort behovet av dyra konsulter och tredjepartslösningar, så att ni istället på ett snabbt och prisvärt sätt ska kunna komma igång med er försäljning även på nätet. Med välkända betalningsalternativ gör vi att steget från trafik till konvertering blir kortare.

Integration

Parallellt med vår filosofi så förstår vi vikten av att kunna integrera mot andra system. Vi har erfarenhet av en mängd direktintegrationer mot utvalda system för de kunder som ställer specifika krav. I andra fall rekommenderar vi att man nyttjar ett av våra befintliga, väl dokumenterade, REST-API:er.